Jordbävning i Skåne!

Jag hade varit  uppe för att dricks och sedan smög jag in i sovrummet där Vincent sov som en stock. 
Jag hann precis krypa upp i sängen då jag helt plötsligt hör något som smäller till & i samma sekund skakade hela sängen. Jag skrek till & hoppade av sängen, slog ett öga på Vincent som sov oberört. Jag kände hur golvet under mina fötter vibbrerade. For ut i vardagsrummet & såg marsvinsburen skakade, vinflaskorna i vinställlet skakade. ja allt!
Efter några sekunder var allt över. Men jag skakade fortfarande i hela kroppen. Jag slängde mig på telefonen & rigde mamma. Frågade om hon också kände det, men hon sov som en gris i soffan. Sa att jag nog drömt.
Hade jag drömt detta? Hade jag fått poltergeist besök?
Förstod ingenting. Men en stund senare ringde pappa och sa att han hört på radion att fler hade ringt in om detta. (jordskalv) han hade suttit på toaletten, när det börja skaka. Anyway,  då kunde jag lugna ner mig igen & lättad över att jag inte blivit galen! :)
Trackback