Änglaplinga

?ngla

Låt din bebis lära känna pinglet i kulan

så blir hon/han lugn & trygg


"Den mexikanska bolan eller graviditetspinglan är ett vackert smycke för gravida. Inuti smycket finns en liten xylofon på vilken en liten boll dansar runt och avger ett speciellt svagt ljud när kvinnan rör sig. Genom att bära smycket långt ner på magen kan barnet höra ljudet.

Från cirka 20:e graviditetsveckan kan barnet i magen höra och känna igen ljudet. Det magiska rogivande ljudet lugnar bebisen under graviditeten och efter födelsen känner barnet igen ljudet och blir lugn av det."

Ett sådant smycke måste jag ju ha..


Kommentarer
Postat av: jaz

åh jag fick en änglapingla av min mamma förra året. den är jättevacker. du vettu, jag hittade gisela (från klassen) i bloggvärlden, snackade lite, skitkul hon här frisör nu och så. häftigt! Hänger med Mellie nuförtiden ;) hehe kram

Postat av: elina

Jag fick ett sådant halsband av pojkvännens släkt i studentpresent, det är så man själv blir lugn av att höra plingandet ;P väldigt fint också tycker jag :)

2007-06-13 @ 13:26:19
Postat av: Mandy

Elina: Ja det är ett vackert smycke..:)

2007-06-15 @ 18:33:08
URL: http://Mandyyy.blogg.se
Postat av: Helena

Hejsan
Sökte på änglaplinga och fick upp ditt inlägg. Jag undrar var jag kan hitta en änglaplinga det verkar så otroligt mysigt med en sån. Bor själv mitt i Skåne.

2007-09-01 @ 18:36:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback